خــانـــه / سئو / نوع محتوایی که تاثیر خوبی بر سئو دارد چیست؟
Content-Strategy

نوع محتوایی که تاثیر خوبی بر سئو دارد چیست؟

Content type

بهترین راه برای بالا آمدن سایت شما در نتایج، استفاده از بهترین محتوا است. اما بهترین محتوایی که هم موتور جستجو و هم جستجو کننده را قانع می کند دارای چه ویژگی‌هایی است؟
درواقع در این مقاله به شما درخواهید یافت که چه نوع محتوایی می‌تواند بر روی بهینه سازی وب سایت شما تاثیر مثبت بگذارد. به این نکته توجه داشته باشید که محتوای مورد بحث در این مقاله، محتوای یک محصول و یا صفحه‌ای مانند صفحه تماس با ما نبوده و بیشتر در مورد Content Marketing و Content Strategy و اینکه باید از کدام یک استفاده کنید صحبت خواهد شد.
برای اینکه به درک عمیق در مورد نحوه کار کردن موتور جستجو رسید باید نتایج جستجوها را در مورد یک محتوا آنالیز نمود و براساس تغییر رنک آن محتوا به نتیجه رسید. با این کار می‌توان دریافت که چه نوع بازاریابی محتوا می‌تواند بر روی سئو سایت تاثیر مثبت بگذارد.
فرمت محتواهای موثر بر بهینه سازی سایت در ۱۰ دسته تقسیم می شود.

۱- پست‌ ها که آشنا هستند که یا از اول نوشته می شوند و یا به صورت بازنویسی (متنی که ترجمه می‌شود) منتشر می‌شوند.
۲- فرم کوتاه محتوا (در قسمتهایی مانند صفحه اصلی و یا در لیستها و دسته بندی های محتو از چکیده مقاله استفاده کنید)
۳- فرم دراز محتوا (چگالی کلمات کلیدی را در محتوا رعایت کنید)
۴- استفاده از گالری تصاویر (تصاویر کاملا مرتبط ، در میان متن می تواند کاربران را بیشتر علاقه‌مند به خواندن متن شما کند و کاربران را بیشتر در سایت شما نگهدارند).
۵- استفاده از محتوای لیستی (همین کاری که در این پست صورت گرفته است).
۶- استفاده از ابزارهای تعاملی در سایت (ایجاد قسمتی مختص کاربران که در این قسمت قادر باشند آگهی ثبت کنند و یا در آگهی‌ها جستجو کنند)
۷- ایجاد یک دسته‌بندی کامل (یک مرجع بسازید)
۸- استفاده از محتوای آموزشی مرتبط و سلسله‌وار
۹- انتشار محتوای پیچیده (مانند نرخ دلار که هر روز کسانی خواهان اطلاع از آن هستند)
۱۰- انتشار ویدیو در سایت (این نوع محتوا طرفداران بیشتری نسبت به عکس داشته و به راحتی هدف یک محتوا را به کاربر نشان می‌دهد و باعث اشتیاق کاربر برای بازدید از دیگر محتوا ها در سایت می‌شود)
نوع محتوای یازدهمی نیز وجود دارد که استفاده از آن برای اهداف سئو توصیه نمی‌شود که آن هم محتوایی از نوع PDF و یا Powerpoint است، چون موتور جستجو قادر به خواندن محتوای آن نبوده و نقطه ضعف دیگر آن نداشتن user-friendly بوده که این نوع محتوا به سختی در دستگاه‌های موبایل باز می‌شود.

اما باید از چه نوع محتوایی در سایت خود استفاده کنیم؟
پاسخ به این سوال در راستای پاسخ به چند سوال بدست می‌آید.

هدف جستجو کننده چیست و به چه محتوایی نیاز دارد؟

Goals of Content

به این نکته باید توجه نمود که در یک حوزه تعداد زیادی وب سایت و محتوا وجود دارد، اما فقط تعدادی از آنها در نتایج بالا می‌آیند  و طرفدار پیدا می‌کنند. اما هدف کاربر برای جستجو چیست؟ اهداف جستجو کننده می‌تواند به صورت‌های زیر باشد:

برای رسیدن به یک جواب کامل
برای مقایسه چند موضوع
از روی کنجکاوی و دانستن حقیقت
جستجویی حرفه‌ای و علمی
یک جستحویی که همه حالات بالا را داشته باشد.
اما این که کاربر برای تحقق چه هدفی این جستجو را انجام داده در این سوال نهفته است که بیشتر مردم ، کدام هدف را برای جستجو دارند؟ برای پاسخ دقیق به این سوال باید به سوال بعدی پاسخ داد!

نتیجه‌ی جستجو چه می‌باشد و یا کاربر به چه محتوایی می‌رسد؟

search result

نوع صفحه‌ای که کاربر به آن رسیده است میتواند از نوع صفحاتی با لینک آبی و یا تبلیغ، یک سایت با گالری عکس، پیج خبری، محتوایی به شکل ویدیو و یا به یک وب سایت تعاملی باشد.. برای پاسخ به این سوال باید به سوال سوم پاسخ دهیم!

تحت چه شرایطی این جستجو را انجام داده است؟

Audience

نوع دستگاه کاربر و یا نیاز به دستیابی به پاسخ جستجو در کمترین زمان: فرض کنید با یک مویایل جستجو را انجام داده‌اید و به دنبال یک جواب صریح و کوتاه هستید، پس صفحه‌ای را انتخاب خواهید کرد که محتوای آن از نوع فرم کوتاه محتوا باشد و بتواند به طور خلاصه به شما پاسخ دهد.
اگر پاسخی که وب سایت پیش روی کاربر قرار داد، امیدوار کننده بود، ممکن است وارد مرحله‌های دیگر آموزش و یا مقاله شود و آنها را هم بخواند. پس نوع محتوایی که کاربر به آن رسیده است می‌تواند از نوع راهنمایی‌های سلسله‌واری، محتوای لیستی و یا محتوای تعاملی باشد.

پیشنهادات

از یک فرمت استفاده نکنید و سعی کنید در داخل متن از عکس و ویدیو نیز استفاده کنید تا خواننده را بیشتر مشتاق به خواندن این محتوا کنید.
از کسانی که در  نتایج بالاتر هستند یاد بگیرید
از انتشار محتوای کپی در وب سایت خود خودداری کنید.
قبل از تولید و یا انتخاب نوع محتوا باید طراحی سایت حرفه‌ای و معماری استانداردی داشته باشید تا موتور جستجو راحتتر بتواند محتوای شما را ببیند.

مقاله زیر می‌تواند دراین‌باره شما را راهنمایی کند:
تصمیمات استراتژیک سئو قبل از طراحی سایت

 

منبع :هانت

خــــانــــه

درباره اصغر حاج صالحی

این مطالب را نیز ببینید!

ریدایرکت ۳۰۱ و آموزش استفاده از آن در سئو – ۳۰۱ Redirect

  ریدایرکت ۳۰۱ به چه معناست؟ ریدایرکت ۳۰۱ به معنی انتقال دائمی بازدیدکنندگان یک آدرس …

www-png-images-thumb

۸ نکته برای سئو آدرس سایت | تاثیر آدرس درست بر سئو سایت

  آدرس سایت زمانیکه در مورد سئو حرف میزنیم بیش از هر چیز توجه خود …

۲ دیدگاه‌ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =