خــانـــه / سئو / ASO یا بهینه سازی برنامه فروشگاه چیست؟
ASO

ASO یا بهینه سازی برنامه فروشگاه چیست؟

optimization-aso

 یک قطعه بسیار مهم از پازل برنامه بازاریابی تلفن همراه:

بهینه سازی برنامه فروشگاهapp store optimization

با وجود بیش از ۲ میلیون برنامه‌های تلفن همراه در فروشگاه های بزرگ برنامه، یکی از بزرگ‌ترین مسائل پیش روی ناشران نرم‌افزار امروز تلفن همراه ،کشف برنامه‌های خود است.اگر شما در فضای نرم‌افزار تلفن همراه هستید، درک روش‌های مختلف برای بازاریابی برنامه شما مهم است.ما می‌خواهیم یک روش بسیار مهم را که تعداد بازدیدکنندگان شما تا ابد افزایش یابد را به شما معرفی کنیم.

بهینه سازی برنامه فروشگاه(ASO) چیست؟

ASOروند بهینه سازی برنامه‌های تلفن همراه برای رسیدن به نتیجه بالاتر در رتبه‌بندی نتایج جستجو است. برنامه شما، در نتایج جستجو در صفوف بالاتر فروشگاه برنامه، برای مشتریان بالقوه بیشتر قابل‌مشاهده است. که افزایش تمایل بازدید باعث ترافیک بیشتر سایت و برنامه شما در فروشگاه می‌شود.

هدف از ASO راهی کردن ترافیک بیشتر به صفحه برنامه شما در فروشگاه App است، به‌طوری‌که جستجوگران بتوانند برنامه شمارا دانلود کنند.

 

چراASOمهم است؟

با توجه به فورستر، ۶۳٪از برنامه‌ها از طریق جستجو در فروشگاه Appکشف می‌شوند.این باعث می‌شود جستجو، در فروشگاه App ، متداول‌ترین روش برای کشف و دانلود برنامه‌های جدید.باشدبه‌تازگی، در گوگل I / O، آنکیتجین گزارش داد که” به طور متوسط برای هر برنامه ، جستجو باعث اکثریت نصب می‌شود.” به عبارت ساده، بدان معنی است که:

“اگر شما برای افزایش رتبه بندی جستجو برنامه خود ازASO استفاده نکنید ، شما بزرگ‌ترین کانال دیسکاوری در دسترس برای برنامه تان را از دست می دهید.”

باوجود صدها برنامه از هزاران برنامه از برنامه‌های هر فروشگاه که برای رسیدن به یک رتبه بالاتر رقابت می‌کنند، واقعیت شگفت انگیز این است که اکثر ناشران در بهینه سازی اینترنتی برنامه ، سرمایه‌گذاری نمی‌کنند.بنابراین در اینجا هدیه ما به شما سلاح‌های مخفی ASO است.وقت خود را هر هفته صرف بهبود ASOکنید، و شما به‌صورت معنادارتر تحت تأثیر موفقیت رتبه بندی و برنامه تان قرار خواهید گرفت.

 

مکانیسمASOچیست؟

بیایید با شکستن componentهای متنوعی که روی ASO سایت شما تأثیر می‌گذارد شروع کنیم:

 

فاکتورهای اصلی بهینه سازی برنامه فروشگاه:

عنوان -کلمه کلیدی قرار داده شده در عنوان باید یکی از سنگین ترین ترافیک جستجو را داشته باشد.صرف زمان تحقیق با کلمه کلیدی این است که، به دلیل تغییر عنوان که اغلب شامل کلمات کلیدی مختلف است می تواند مضرباشد. برای اینکه برنامه تان به رتبه بالاتر برسد و بررسی بیشتر دست بیاورد ،از اخبار برنامه تان آغاز خواهد شد. تغییرعنوان می تواند آن را برای گسترش کلمه مناسب برنامه تان دشوارکند.
کلمات کلیدی – برایبهبود رتبه بندی جستجویتان، شما نیاز به دانستن کلمات کلیدی مرتبط دارید که اغلب توسط مخاطبان مورداستفاده قرار می‌گیرد.این موضوع برای نظارت بر رقبا به منظور هماهنگ کردن هفتگی خود با آن‌ها بسیار مفید و کاربردی است.
علاوه بر این‌یکی از مهم‌ترین عوامل برای ASO، این واقعیت است که عنوان و کلمات کلیدی به‌راحتی می‌توانند تغییر کنند که به این معنی است که شما می‌توانید آن‌ها را به طور منظم بهینه سازی کنید.

 

فاکتورهای فرعی بهینه سازی برنامه فروشگاه:

مجموع# دانلودها-تعداد دانلودهای شما برای ASOبسیار مهم است، اما شما کنترل کاملی بر روی آن‌ها ندارید.
رتبه بندی و بررسی- کنترل بسیار مهم و دشواراست.اگرچه، راه‌هایی برای تشویق کاربران راضی به‌سرعت و بررسی وجود دارد.
اجازه دهید در مورد کلمات کلیدی در عنوان بحث کنیم:ارزشش را دارد؟

با نمونه‌گیری از کلمات کلیدی، آن‌ها ۲۵موقعیت‌های بالای رتبه بندی را جستجو می‌کنند و درصد برنامه‌هایی که در عنوان کلمه کلیدی دارند را محاسبه می‌کند. آن‌ها این‌طور کار نمی‌کنند.این کار یک نمره کل برای برنامه‌هایی که در عنوان کلمه کلیدی دارند برنامه‌های بدون کلمه کلیدی در عنوان، محاسبه و ارائه می‌کند.

بر اساس این آزمون، برنامه‌هایی با کلمات کلیدی در عنوان به طور متوسط ۱۰٫۳درصد بالاتر از برنامه‌هایی که بدون کلمه کلیدی در عنوان هستند قرار خواهند گرفت.

بنابراین، یک کلمه کلیدی در عنوان ارزش دارد؟ بله.

 

آیا برنامه‌های با رتبه بالاتر در نتایج جستجو بالاتر قرار می‌گیرند؟

این آزمون یک نمونه‌گیری تصادفی از کلمات کلیدی و طبقه بندی آن‌هاست که مربوط به‌سختی نتیجه شمارش عنوان انجام شد.از نتایج کلمه کلیدی “آسان”در کمتر از ۲۵ برنامه در تلاش بودیم تا آن کلمه کلیدی را رتبه بندی کنیم. کلمه کلیدی”متوسط”در۲۵-۱۰۰برنامه‌ها و کلمه کلیدی “رقابت” در۱۰۰+برنامه بودند.

بر اساس این تست، یک روند روشن برای نشان دادن برنامه‌های با رتبه بالاتر نیز رتبه برای کلیدواژه “مشکل” در رتبه بالاتر قرار دارد.

 

آیا برنامه‌های با درجه بهتر ،رتبه بالاتری دارند؟ بله.

(اما به آن‌ها التماس نکنید؛ راه درست کسب رتبه بالاتر برای برنامه‌هایتان است.)

 

آیا دانلودهای بیشتر به بالا بردن رتبه بندی جستجو اینترنتی برنامه مرتبط است؟

تنها توسعه‌دهندگان و فروشگاه های برنامه می دانند که چه تعداد دفعاتی یک برنامه دانلود شده است. ازآنجاکه ما تعداد دانلود برنامه را نمی‌دانیم، از تعداد رتبه‌های موجود به‌جای آن استفاده می‌کنیم.معتقدیم که، به طور متوسط ، نرخ تبدیل دانلود آن نسبت به برنامه‌های مشابه، امتیاز آن بیشتر یا کمتراست..بنابراین، دقیقاً به تعداد رأی یک پروکسی برای تعداد دریافت توجه می‌شود.

بازهم، نتایج حاصل از آزمون مشخص است.روند، بدون در نظر گرفتن مشکل، برنامه با دریافت بیشتر که رتبه بالاتر دارد را نشان می‌دهد.

 

آیا برنامه‌های با درجه بهتر ،رتبه بالاتری دارند؟ بله.

نکته مهم تفاوت بین کلمات کلیدی “رقابتی” و مشکلات دیگر است.اگر کلمه کلیدی‌ای در دسته‌بندی “رقابت”قرار گیرد، شما نیاز به تعداد قابل توجه بیشتری از دریافت برنامه برای رسیدن به رتبه بالاتردارید.

 

به خاطر داشته باشیدکهASOطول می کشد:

ASOیک فرایند است که نیاز به بررسی مداوم بیش از یک دوره بهینه سازی دارد.مجموعه ای مطلوب از کلمات کلیدی خود را که به ندرت استفاده می کنید مجموعه ایست که شما برای اولین بار انتخاب کردید و در فروشگاه برنامه قرار داده اید.

امروزه، رایج ترین روش ASOدیگر کارآمد نیست.توسعه‌دهندگان اغلب کلمات کلیدی و توصیف را در آخرین لحظه ارسال در طول فرآیند ارسال انتخاب می‌کنند.در اغلب موارد، پژوهش کم یاهیچ پژوهشی در جستجو کلیدواژه قبل از ارسال برنامه رخ نمی دهد.

ما گفتگوی کوتاه با ایان سافرمن، مدیر عامل شرکت MobileDevHQ، داشتیم و او به ما گفت که چگونه با سرمایه‌گذاری در ASOمشتریان خود را تحت تأثیر قرارداده است.او گفت:

ASO “داشتن اثرات چشمگیری بر روی برنامه‌های سرویس گیرنده است.برای کسانی که برای درک، تکرار، و آزمون وقت میگذارند ما دیده ایم بسیاری از برنامه‌ها دانلودشان افزایش می یابد که خود توسط یک عامل از ۲X-تا ۱۰x، و افزایش درآمد با نرخ مشابه، و یا بزرگتر، به دلیل افزایش در تعامل از کاربران توسط ASOبه دست آمده است .ASOیک فرایند ساده نیست، و شما نمی توانید تأثیر یک شبه آن را ببینید، اما اگر شما مایل به سرمایه‌گذاری در آن هستید، نتیجه می تواند فوق العاده ارزشمند باشد.”

توسعه‌دهندگان نرم‌افزار در طول زمان به طور مداوم پیگیری رتبه بندی خود و برتری از رقبای خود را نیاز دارند.برنامه‌هایی هر روز منتشر می‌شوند، و تداوم همیشگی در رتبه بندی جدید، بررسی ها، و دانلودها می تواند بررتبه بندی جستجوشما تأثیر بگذارد. آزمایش مداوم و هدفدار با کلمات کلیدی به طور مداوم رتبه خوب و ترافیک بیشتررا به صفحه دانلودشما هدایت می‌کند .

 

نکاتی برای بهبودASO تان:

برای شروع، اجازه دهید در عوامل ASOو روش هایی که شما می‌توانید برای بهبود در این مناطق استفاده کنید نگاهی بیاندازیم:

فاکتورهای اصلی:

عنوان- داشتن یک کلمه کلیدی درعنوان تان می تواند رتبه بندی جستجو برنامه تان را برای آن کلمه کلیدی به طور متوسط ٪بهبود بخشد.به عنوان بهترین عمل، شما به‌جای کلمه کلیدی مرتبط با عنوان خود می خواهید ، بدون در نظر گرفتن مشکل کلمه کلیدی دیگری جایگزین کنید.
کلمات کلیدی- ردیابی پیوسته کلمات کلیدی شما و پیشی از رقبای خود زمان و تلاش می خواهد. نیاز به زمان برای تمرکزروی برنامه خود دارید و نه فقط در ASO، استفاده از یک سرویس مانند MobileDevHQبرای ردیابی رتبه بندی جستجو خود، تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی خود، کلمات کلیدی بهتری را انتخاب کنید، و در مورد رقبای خود به روز باشید.
فاکتورهای فرعی:

مجموع# دانلودها- حالا که احساسات ما نسبت به داده های ثابت مشخص شد، چه می‌توانید منجربه دانلود بیشتر برای برنامه خود شوید؟ بهبود ASOخود یک نقطه عالی برای شروع است.فراتر از آن،این موضوع در مورد بازاریابی نام تجاری و برنامه‌های خود برای بهبود شناخت، آگاهی، و درخواست تجدید نظر ، رتبه بندی / بررسی و حضور رسانه های اجتماعی است.برای یک نقطه عالی برای شروع، این سه استراتژی های بازاریابی ورودی برای برنامه‌های تلفن همراه را چک کنید.
رتبه بندی و بررسی-همانطور که در بالا را دیدیم، برنامه‌های با درجه بالاتر نیز رتبه بالاتری می‌گیرند.این امر یک معضل است: شما می خواهید برنامه‌ها رتبه بندی و بررسی بیشتر شود درصورتیکه آن‌ها منفی نیستند.بنابراین، شما نیاز به یک راه برای ارتباط با مشتریان خود در داخل برنامه تان قرار می دهید،که به آن‌ها جایی برای بیان کردن و بحث به طور مستقیم با توسعه دهنده قرار می‌دهد.در سمت تلنگر، شما نیاز به هدایت مشتریان راضی به بررسی مثبت برای خودتاندارید.
http://www.mrsz.ir

 

درباره اصغر حاج صالحی

این مطالب را نیز ببینید!

Strategic Decision

استراتژی تصمیمات صحیح در سئو قبل از طراحی سایت

استراتژی درست قبل از طراحی سبب می شود خیالمان از بابت رعایت نکات مهم در …

ریدایرکت ۳۰۱ و آموزش استفاده از آن در سئو – ۳۰۱ Redirect

  ریدایرکت ۳۰۱ به چه معناست؟ ریدایرکت ۳۰۱ به معنی انتقال دائمی بازدیدکنندگان یک آدرس …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 18 =