خــانـــه / سئو / nofollow و تاثیر آن در سئو
No-nofollow.

nofollow و تاثیر آن در سئو

best_tools_to_check_dofollow_nofollow_links[1]

 استراتژی های سئو در سال اخیر نسبت به قبل تغییراتی اساسی داشته است. در مبحث سئو سایت موارد زیادی مد نظر هست. اصطلاحاتی از قبیل بک لینک، لینک بیلدینگ و …شاید تا به حال بارها به گوش شما رسیده باشه. در مبحث سئو موارد دیگری هم وجود داره.کلماتی از قبیلdoindex،  nofollow، dofollow، meta robots و…

امروز قصد دارم درباره ی یکی موثر ترین عوامل سئو یعنی FOLLOW و NOFOLLOW کردن لینک ها توضیحاتی رو ارائه بدم.

بهینه سازی سایت با استفاده از NOFOLLOW کردن لینک های خارجی

منظور از لینک های خارجی،آدرس هایی هستن که به سایت هایی غیر از سایت شما ختم میشن.اساسا اصطلاح NOFOLLOW برای لینک های خارجی استفاده میشه و برای لینک های داخلی این کار صحیح نیست.

اما سوال اساسی اینه که NOFOLLOW به چه معناست؟

خب همون طور که از  معنای این کلمه پیداست و این که درباره ی لینک های خارجی به کاربرده میشه،می تونیم متوجه شیم که هدف از این کار،دنبال نکردن و بی توجه بودن و بدون تاثیر بودن لینک های خارجی بر سایت ماست.

NOFOLLOW یک ارزش گذاری بر پایه ی HTML بر لینک های سایت شماست که سبب میشه لینک خارجی بر سئوی سایت شما و ایندکس شدن مطالب توسط موتور های جست وجو گر بدون تاثیر باشه. در واقع این کار سبب میشه که از ایندکس شدن اسپم ها در موتور جست وجو جلوگیری بشه و نتایج بهتری هم حین جست وجو توسط موتور های جست وجو برای کاربران نمایش داده شه.اولین بار مفهوم NOFOLLOW توسط Matt Cutts و یکی از همکارانش در سال ۲۰۰۵ معرفی شد.

تفاوت NOFOLLOW و FOLLOW چیست؟

به توضیح ویکی پدیا  در این باره توجه کنید:

استفاده از لینک Nofollow به موتورهای جستجوگر دستور می دهد که این لینک را دنبال نکنند با استفاده از این کار لینکی که از سایت دیگری به سایت ما داده می شود مورد تایید ما نیست به عبارتی وقتی یک لینک را nofollow می‌کنیم یعنی به موتور جستجو می‌گوییم که این لینک را دنبال نکند و در واقع آن را معرفی می‌کنیم ولی آن را تأیید نمی‌کنیم ، پس از اعتبار خودمان کم نمی‌شود . لازم به ذکر است که در الگوریتم جدید گوگل لینک دادن از سایت هایی که موضوع مرتبطی با هم  ندارند باعث کاهش امتیاز در گوگل می شود.

 

به نمونه لینکی که توسط ما nofollow شده توجه کنید:

nofollow و تاثیر آن در سئو

اما مفهوم follow کردن یا dofollow چیست؟

مفهوم این کار دقیقا مخالف با مفهوم قبلی هست.یعنی ما به موتور های جست وجو اجازه میدیم لینکی که توسط ما معرفی شده رو دنبال کنن.توجه داشته باشید که تا کنون در استراتژی های موجود،follow کردن لینک های به میزان کم برای هر سایتی توصیه شده و در صورتی که مکرر از اون استفاده شه،رنک سایت کاهش و در سئوی سایت تاثیر متفی خواهد داشت.در مقابل استفاده از nofollow سبب میشه که موتور جست وجو گر نسبت به لینک بی تفاوت باشه.

به نمونه لینک با folllow دقت کنید:

nofollow و تاثیر آن در سئو

انواع nofollow:

خب برای این کار بر اساس دستوری که به موتور های جست وجو میدیم دو نمونه رو ذکر می کنیم:

نمونه اول:

nofollow و تاثیر آن در سئو
بر اساس دستور بالا،به کراولر و اسپایدر،دو جز مهم موتور های جست وجو که در ایندکس شدن مطالب موثر هستن،دستور میده که نسبت به لینک های موجود در تمامی صفحه بی تفاوت باشن.

نمونه دوم:

nofollow و تاثیر آن در سئو
با استفاده از لینک بالا،به موتور جست وجو دستور میدیم که لینک هارو شمارش نکنه و در تعیین رنگ سایت دخالت نده.

استفاده از هر دو نوع بالا،توصیه میشه و تفاوتی نداره که از کدوم نمونه استفاده کنید.

منبع:
http://mandegarweb.com

خـــــانــــــــــــــــــــه

درباره اصغر حاج صالحی

این مطالب را نیز ببینید!

Strategic Decision

استراتژی تصمیمات صحیح در سئو قبل از طراحی سایت

استراتژی درست قبل از طراحی سبب می شود خیالمان از بابت رعایت نکات مهم در …

ریدایرکت ۳۰۱ و آموزش استفاده از آن در سئو – ۳۰۱ Redirect

  ریدایرکت ۳۰۱ به چه معناست؟ ریدایرکت ۳۰۱ به معنی انتقال دائمی بازدیدکنندگان یک آدرس …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − سیزده =