خــانـــه / سئو / دویست فاکتور رتبه بندی گوگل (قسمت اول)

دویست فاکتور رتبه بندی گوگل (قسمت اول)

Google Ranking Factors1

در این مقاله بسیار مهم، شما را با مهمترین فاکتورهای گوگل که از آنها جهت رتبه بندی سایت ها و صفحات استفاده می کند آشنا می کنیم. رعایت این نکات باعث ارتقا چشمگیر رتبه سایت شما و نمایش سایت در صفحات اول گوگل خواهد شد. پس تا انتها با ما باشید.

فاکتورهای دامنه

۱٫ سن دامنه: در حقیقت تفاوتی بین دامنه ای که ۶ ماه سن دارد با آن که ۱ سال، اصلا زیاد نیست. به عبارت دیگر گوگل از سن دامنه استفاده می کند اما چندان مهم نیست.

 

۲٫ کلمات کلیدی در دامنه های سطح بالا ظاهر می شود: استفاده از کلمه کلیدی در دامنه باعث ترقی نمی شود اما نشانه مرتبط بودن است. در آخر اینکه آنها کلمات کلیدی را که در دامنه ظاهر می شود بولد ( bold ) می کنند.

 

۳٫ کلمه کلیدی به عنوان اولین کلمه در دامنه: اعضای انجمن فاکتورهای رتبه بندی موتورهای جستجو در سال ۲۰۱۱ توافق کردند، دامنه ای که با کلمه کلیدی هدف خود شروع می شود، نسبت به دامنه ای که در خود کلمه کلیدی ندارد یا کلمه کلیدی در وسط یا انتهای دامنه قرار دارد،سرتر است.

 

۴٫ ثبت طول دامنه: دامنه های ارزشمند(مشروع) اغلب جلوتر برای چند سال آینده پرداخت شده اند در حالی که دامنه های( نامشروع) به ندرت برای ۱ سال استفاده می شوند. بنابراین زمان انقضای دامنه می تواند به عنوان یک فاکتور برای پیش بینی مشروعیت آن مورد استفاده قرار گیرد.

 

۵٫ کلمه کلیدی در اسم زیردامنه (Subdomain): هیئت Moz توافق کردند که وجود کلمه کلیدی در زیردامنه موجب بهبود رتبه شود.

 

۶٫ تاریخچه دامنه: یک سایت با مالکیت بی ثبات ممکن است از گوگل بخواهد که تاریخچه سایت را مجددا تنظیم کند (reset) یا لینک هایی که به دامنه ارجاع می شود را خنثی کند.

 

۷٫ دامنه دقیقا همتا (Exact Match Domain): اگر سایت باکیفیتی داشته باشید، EMDs می تواند به شما برتری دهد. اما اگر EMDs در یک سایت بی کیفیت اتفاق بیفتد، به آپدیت EMDs آسیب می رساند.

 

۸٫ دامنه عمومی در برابر دامنه خصوصی: دامنه خصوصی می تواند نشانه یک چیز مخفی باشد. فعال کردن خصوصی سازی بالقوه چیزی بدی نیست، اما اگر خیلی زیاد و در همه چیز اتفاق بیفتد، اندکی غیرعادی به نظر خواهد آمد.

 

۹٫ جریمه مالک دامنه: اگر گوگل شخصی را به عنوان spammer تشخیص دهد، سایر سایت هایی که متعلق به این شخص است را با موشکافی بیشتر نگاه می کند.

فاکتورهای صفحه

۱۰٫ گسترش مرز TLD : با داشتن کد کشور برای دامنه به رتبه بندی سایت در آن کشور خاص کمک می کند، اما سایت را در رتبه بندی جهانی محدود می کند.

 

۱۱٫ کلمه کلیدی در تگ عنوان: تگ عنوان دومین بخش مهم محتوای صفحه است، در نتیجه سیگنال قوی در سئو on-page ارسال می کند.

 

۱۲٫ شروع تگ عنوان با کلمه کلیدی: بر مبنای اطلاعات Moz ، تگ عنوانی که با کلمه کلیدی شروع می شود در مقایسه با تگ عنوانی که کلمه کلیدی در انتهای آن قرار دارد، از کارایی بهتری برخوردار است.

 

۱۳٫ کلمه کلیدی در تگ توضیحات:این هم نشانه دیگر مرتبط بودن است و شما را متمایز می سازد.

 

۱۴٫ وجود کلمه کلیدی در تگ H1 : تگ H1 دومین تگ عنوان است که سیگنال مرتبط بودن را به گوگل ارسال می کند.

 

۱۵٫ کلمه کلیدی عبارتی است که بیشترین استفاده از آن در متن شده: انتخاب کلمه کلیدی که بیشتر از سایر کلمات مورد استفاده قرار گرفته، نشانه مرتبط بودن است.

 

۱۶٫ طول محتوا: محتوایی که کلمات بیشتری دارد می تواند سطح گسترده تری را پوشش دهد و به مقالات سطحی و کوتاه ارجحیت دارد.

 

۱۷٫ تراکم کلمه کلیدی: تراکم کلمه کلیدی مبنایی است که گوگل از آن برای انتخاب عنوان صفحه استفاده می کند. اما استفاده بیش از حد می تواند به شما آسیب برساند.

 

۱۸٫ پنهان سازی معنایی کلمه کلیدی در محتوا: LSI کلمات کلیدی به موتورهای جستجو کمک می کند معنی کلماتی که بیش از یک معنی دارند را بتواند استخراج کند. وجود یا عدم وجود LSI نشانه کیفیت محتوا است.

 

۱۹٫ کلمات کلیدی LSI در عنوان و تگ توضیحات: به عنوان محتوای صفحه، کلمات کلیدی LSI در صفحه تگ متا به گوگل در تشخیص بین مترادف ها کمک می کند. همچنین به عنوان یک نشانه مرتبط بودن هم هست.

 

۲۰٫ سرعت بارگذاری صفحه از طریق HTML : هم گوگل و هم بینگ از سرعت بارگذاری صفحه به عنوان یک فاکتور رتبه بندی استفاده می کنند. عنکبوت های موتورهای جستجو به راحتی می توانند سرعت سایت شما را بر اساس کدهای صفحه و حجم فایل ها تخمین بزنند.

 

۲۱٫ محتوای تکراری: محتوای یکسان در همان سایت می تواند روی دید موتورهای جستجو نسبت به آن سایت تاثیر منفی داشته باشد.

 

۲۲٫ نگارش = متعارف: استفاده از این تگ مانع از این می شود که گوگل صفحاتتان را محتوای تکراری محسوب کند.

 

۲۳٫ سرعت بارگذاری صفحه از طریق کروم: ممکن است گوگل از داده های کاربران کروم برای کنترل بهتر سرعت صفحه استفاده کند و بهتر است شما برای افزایش سرعت سایت از CDN استفاده کنید.

 

۲۴٫ بهینه سازی تصاویر: تصاویر on-page سیگنال مرتبط بودن مهمی از طریق نام فایلش، متن Alt ، عنوان، توضیحات و تیتر به موتورهای جستجو ارسال می کند.

 

۲۵٫ تاخیر در به روزرسانی محتوا: در آپدیت های اخیر گوگل ریتم قرار دادن محتوا مخصوصا برای جستجوهایی که حساس به زمان است، اهمیت پیدا کرده. این فاکتور بسیار حائز اهمیت است و گوگل تاریخ آخرین به روزرسانی را برای صفحات خاص نشان می دهد.

 

۲۶٫ مقدار به روزرسانی محتوا: مقدار ویرایش و تغییر یک فاکتور تازگی است. افزودن یا حذف کامل یک بخش، نسبت به تغییر مفهوم چندتا از کلمات به روزرسانی چشمگیرتری است.

 

۲۷٫ پیشینه به روزرسانی صفحه: در طول زمان، صفحه هر چند وقت یکبار به روزرسانی شده؟ روزانه، هفتگی، هر ۵سال یکبار. تناوب به روزرسانی صفحه در تازگی آن تاثیرگذار است.

 

۲۸٫ مشهود بودن کلید واژه: داشتن کلید واژه ای که در ۱۰۰ کلمه اول محتوا ظاهر شود، یک نشانه مرتبط بودن مهم است.

 

۲۹٫ کلمه کلیدی در تگ H2, H3 : وجود کلمه کلیدی در زیرعنوان H2, H3 می تواند نشانه کوچکی از مرتبط بودن باشد. هیئت Moz هم با این موضوع موافق است.

 

۳۰٫ چیدمان کلمات کلمه کلیدی: تقدم و تاخر در کلمات کلیدی می تواند موجب کسب رتبه بهتر و یا رتبه ضعیف تر شود. بهترین کار این است که از keyword researchاستفاده کنید.

 

۳۱٫ کیفیت لینک های خروجی: بسیاری از سئودان ها فکر می کنند که لینک فرستادن به سایت های خوشنام می تواند سیگنال اطمینان به گوگل بفرستد.

 

۳۲٫ تم لینک های خروجی: بر اساس Moz ، موتورهای جستجو محتوای صفحه ای که شما به آن لینک کردید را به عنوان نشانه مرتبط بودن مورد استفاده قرار می دهند. به عنوان مثال اگر صفحه شما راجع به ماشین باشد و به صفحه ای که راجع به فیلم است لینک کنید، این کار به گوگل می گوید که صفحه شما راجع به فیلم ماشین ها است نه خودرو.

 

۳۳٫ گرامر و املا: گرامر و املای مناسب و صحیح نشانه کیفیت است و حائز اهمیت می باشد.

 

۳۴٫ محتوای همزمان: آیا محتوایی که در صفحه تان است اصل می باشد؟ اگر یک بخش یا کپی از کل محتوای یک صفحه ایندکس شده باشد، نمی توانید مانند صفحه اصلی رتبه کسب کنید.

 

۳۵٫ محتوای تکمیلی مفید: محتوای تکمیلی مفید شاخصی است برای کیفیت سایت. برای مثال شامل مبدل ارز، ماشین حساب بهره وام و دستورالعمل های تعاملی.

 

۳۶٫ تعداد لینک های خروجی: تعداد زیاد لینک های خروجی می تواند به رتبه بندی صفحه تان آسیب بزند.

 

۳۷٫ عناصر چندرسانه ای: عکس ها، ویدئوها و سایر عناصر چندرسانه ای می تواند نشانه کیفیت محتوا باشد.

 

۳۸٫ تعداد لینک های داخلی صفحه: تعداد لینک های داخلی صفحه نشان دهنده اهمیت مرتبط بودن سایر صفحات سایت است.

 

۳۹٫ کیفیت لینک های داخلی صفحه: لینک های داخلی از صفحات معتبر در دامنه، نسبت به صفحاتی که PR ندارند یا ضعیف است، تاثیر بیشتری دارد.

 

۴۰٫ لینک های خراب)شکسته(: داشتن تعداد زیادی لینک شکسته در صفحه می تواند نشانه ای از نادیده گرفته شده یا رها شده باشد. ارزیاب اطلاعات گوگل از لینک های خراب برای ارزیابی کیفیت صفحه اصلی استفاده می کند.

 

۴۱٫ سطح خواندن: هیچ شکی نیست که گوگل سطح خواندن صفحات وب را تخمین می زند و یک سطح اولیه خوانده می تواند به رتبه صفحه تان کمک کند. سطح خواندن یک فاکتور است که کیفیت سایت را از تولید محتوای آن جدا می کند.

 

۴۲٫ لینک های وابسته: لینک های وابسته به خودی خود باعث خراب کردن رتبه شما نمی شوند. اما اگر تعداد آنها خیلی زیاد باشد، ممکن است الگوریتم های گوگل توجه بیشتری به سایر نشانه های کیفیت سایت شما بکند تا اطمینان حاصل نماید که شما یک سایت وابسته نیستید.

 

۴۳٫ خطاهای HTML / اعتبار W3C : تعداد زیاد خطاهای HTML یا برنامه نویسی نامرتب می تواند نشانه پایین بودن کیفیت سایت باشد. موضوع بحث برانگیز این است که خیلی ها در سئو فکر می کنند اعتبار W3C ، یک نشانه کیفیت ضعیف است.

 

۴۴٫ اعتبار یا قدرت دامنه میزبان صفحه: همه چیز برابر است، یک صفحه در دامنه معتبر، بالاتر از یک صفحه در دامنه کم اعتبار است.

 

۴۵٫ رتبه بندی صفحه: کاملا مرتبط نیست اما به طور کلی PR بالاتر صفحه در مقایسه با PR پایین تر منجر به رتبه بهتر می شود.

 

۴۶٫ طول URL : طولانی بودن بیش از حد URL ممکن است به دیده شدگی شما در جستجو صدمه وارد کند.

 

۴۷٫ راه URL : صفحه ای که به صفحه اصلی نزدیک تر است ممکن است اعتبار بالاتری کسب کند.

 

۴۸٫ ویراستاران انسانی: اگرچه هرگز تایید نشده اما گوگل حق انحصاری اختراع یک سیستم را دارد که به ویراستاران انسانی امکان می دهد در SERPs نفوذ پیدا کنند.

 

۴۹٫ طبقه بندی صفحه: طبقه ای که صفحه در آن ظاهر می شود یک نشانه مرتبط بودن است. صفحه ای که در یک طبقه مرتبط قرار می گیرد نسبت به صفحه ای که در طبقه ای غیرمرتبط است، امتیاز مرتبط بودن بیشتری کسب می کند.

 

۵۰٫ تگ های وردپرس: تگ های خاص وردپرس نشانه مرتبط بودن است. تنها روشی که سئوتان را بهبود می بخشد، مرتبط بودن بخش های مختلف محتوا و همچنین مجموعه ای از پست ها است.

قسمت دوم

قسمت سوم

قسمت چهارم( آخر)

منبع:

http://www.8websitedesign.ir

 

خـــــــــانــــــــــــــــــــــــــــــــــه

درباره اصغر حاج صالحی

این مطالب را نیز ببینید!

Strategic Decision

استراتژی تصمیمات صحیح در سئو قبل از طراحی سایت

استراتژی درست قبل از طراحی سبب می شود خیالمان از بابت رعایت نکات مهم در …

ریدایرکت ۳۰۱ و آموزش استفاده از آن در سئو – ۳۰۱ Redirect

  ریدایرکت ۳۰۱ به چه معناست؟ ریدایرکت ۳۰۱ به معنی انتقال دائمی بازدیدکنندگان یک آدرس …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 12 =