خــانـــه / سئو / دویست فاکتور رتبه بندی گوگل (قسمت سوم)
google pagerank

دویست فاکتور رتبه بندی گوگل (قسمت سوم)

Google Ranking Factors1

۱۰۱٫ محل لینک در صفحه: این که لینک در کجای صفحه ظاهر می شود مهم است. عموما لینک هایی که در محتوا جاسازی می شود قدرتمندتر از لینک هایی است که در حاشیه بالایی، پایینی یا کناری صفحه قرار می گیرد.

۱۰۲٫ مرتبط بودن دامنه لینک: لینک از سایتی که فعالیت مشابه شما دارد خیلی موثرتر از سایت غیرمرتبط است.

۱۰۳٫ میزان مرتبط بودن صفحه: لینک از صفحه ای که خیلی به محتوای صفحه شما نزدیک است بسیار قدرتمندتر از یک صفحه غیرمرتبط است.

۱۰۴٫ متن اطراف دیدگاه لینک: گوگل تشخیص می دهد لینکی که به سایت تان فرستاده شده یک پیشنهاد است یا یک بررسی منفی. لینک هایی که در اطراف شان دیدگاه مثبت وجود دارد قدرتمندتر هستند.

۱۰۵٫ کلمه کلیدی در عنوان: گوگل علاقه مضاعف به لینک هایی دارد که در عنوان شان کلمه کلیدی آن صفحه را دارند.

۱۰۶٫ سرعت لینک مثبت: سایتی که سرعت لینک مثبت دارد معمولا افزایش SERP به دست می آورد.

۱۰۷٫ سرعت لینک منفی: سرعت لینک منفی می تواند به طور چشمگیری رتبه تان را کاهش دهد زیرا نشانه کاهش محبوبیت است.

۱۰۸٫ لینک از صفحات “ Hub ”: گرفتن لینک از صفحاتی که در مورد یک موضوع خاص منابع تاپ (or hubs) محسوب می شوند، به شما یک treatment خاص می دهد.

۱۰۹٫ لینک از سایت های معتبر: لینک از سایت هایی که معتبر محسوب می شوند نسبت به سایت های کوچک و با فعالیت اندک، موجب محبوبیت بیشتری برایتان می شود.

۱۱۰٫ لینک کردن به عنوان منبع ویکیپدیا: اگرچه لینک ها یک طرفه اند اما بسیاری فکر می کنند گرفتن لینک از ویکیپدیا باعش افزایش اطمینان و اعتبار از دید موتورهای جستجو می شود.

۱۱۱٫ همکاری ظهور: کلماتی که اطراف بکلینک ظاهر می شوند به گوگل کمک می کنند تا بداند این صفحه راجع به چیست.

۱۱۲٫ سن بکلینک: بر اساس یک Google patent لینک های قدیمی تر در مقایسه با لینک های جدید از قدرت بیشتری در رتبه بندی برخوردار هستند.

۱۱۳٫ لینک از سایت های واقعی در مقایسه با صفحات ساختگی: گوگل امتیاز بیشتری به لینک هایی که از سایت های واقعی است در مقایسه با وبلاگ های ساختگی می دهد. گوگل از نام تجاری و تعامل کاربران به عنوان نشانه ای برای تشخیص این دو نوع سایت استفاده می کند.

۱۱۴٫ مشخصات لینک طبیعی: یک سایت با مشخصات لینک طبیعی رتبه بالاتری خواهد گرفت و برای به روزرسانی هم ماندگارتر است.

۱۱۵٫ لینک های متقابل: Google’s Link Schemes صفحاتی که تبادل لینک بیش از حد دارند به عنوان یک طرح لینک برای جلوگیری لیست کرده است.

۱۱۶٫ لینک های محتوایی تولیدشده توسط کاربران: گوگل می تواند لینک هایی که توسط UGC یا صاحب یک سایت واقعی تولید شده را تشخیص دهد و بین این دو تفاوت زیادی وجود دارد.

۱۱۷٫ لینک از ۳۰۱ : لینک از تغییر مسیر ۳۰۱ در مقایسه با لینک مستقیم ممکن است اندکی به خوشنامی تان خدشه وارد کنند هر چند که هر دو لینک شبیه هم هستند.

۱۱۸٫ میکروفرمت Schema.org : صفحاتی که میکروفرمت را پشتیبانی می کنند نسبت به آنهایی که نمی کنند، رتبه بالاتری خواهند گرفت. این امر منجر به افزایش مستقیم یا SERP CTR بالاتر می شود.

۱۱۹٫ لیست DMOZ : بسیاری بر این باورند که گوگل لیست سایت های DMOZ را برای اطمینان بیشتر ارائه می کند.

۱۲۰٫ رتبه اطمینان سایت لینک دهنده: سطح اعتماد سایتی که به شما لینک می کند، مشخص می نماید که چقدر رتبه اطمینان به سایت شما منتقل می کند.

۱۲۱٫ تعداد لینک های خروجی در صفحه: رتبه صفحه محدود است. یک لینک در صفحه با ۱۰۰ ها OBLs، PR کمتری را در مقایسه با صفحه ای که تنها تعداد کمی OBLs دارد، قبول می کند.

۱۲۲٫ بازارهای نمایش لینک: به دلیل سطح spamming ممکن است گوگل به شکل قابل توجهی لینک های از بازارهای نمایش را بی ارزش کند.

۱۲۳٫ تعداد کلمات محتوای لینک: لینک از پستی که ۱۰۰۰ کلمه دارد ارزشمندتر از لینکی است که در یک متن ۲۵ کلمه ای قرار دارد.

۱۲۴٫ کیفیت محتوای لینک دهنده: لینک از یک نوشته بی کیفیت یا تکراری از نظر ارزش با یک محتوای چندرسانه ای و با کیفیت برابر نیست.

۱۲۵٫ لینک های صفحات ویژه ( Sitewide ) : لینک های صفحات ویژه “فشرده شده” هستند و تنها یک لینک محسوب می شوند.

۱۲۶٫ کلیک طبیعی از طریق میزان برای یک کلمه کلیدی: صفحاتی که کلیک بیشتری در CTR می گیرند ممکن است برای یک کلمه کلیدی خاص افزایش SERP داشته باشند.

۱۲۷٫ CTR طبیعی برای تمامی کلمات کلیدی: CTR طبیعی صفحه برای تمامی کلمات کلیدی موجب کسب رتبه می شود برای نشانه تعامل با کاربر.

فاکتورهای تعامل با کاربر

۱۲۸٫ نرخ خروج: نرخ خروج روشی است که گوگل از آن برای تست کیفیت صفحه استفاده می کند. بی شک وقتی افراد سریعا از صفحه خارج می شوند آن صفحه خوب نیست.

۱۲۹٫ ترافیک مستقیم: گوگل از اطلاعات کروم برای تشخیص اینکه آیا افراد از سایت بازدید می کنند و هر چند وقت یکبار، استفاده می کند. سایت هایی که ترافیک مستقیم زیادی دارند کیفیت بالاتری نسبت به سایت هایی ترافیک مستقیم شان کمتر است، دارند.

۱۳۰٫ ترافیک بازگشتی: گوگل برسی می کند که آیا افراد پس از مشاهده سایت یا صفحه مجددا به آن باز می گردند یا خیر. سایت هایی که بازدیدکننده ها مکررا از آن بازدید می کنند رتبه بهتری دریافت خواهند کرد.

۱۳۱٫ سایت های بلاک شده: گوگل استفاده از این ویژگی را در کروم متوقف کرده اما Panda همچنان از آن به عنوان نشانه کیفیت استفاده می کند.

۱۳۲٫ Bookmarks کروم : گوگل اطلاعات کروم را جمع آوری می کند. صفحاتی که در کروم Bookmarks دریافت می کنند افزایش رتبه خواهند داشت.

۱۳۳٫ اطلاعات نوار ابزار ( Toolbar ) گوگل: گوگل از اطلاعات نوار ابزار به عنوان نشانه ای برای رتبه بندی استفاده می کند. علاوه بر سرعت بارگذاری صفحه و نرم افزارهای مخرب مشخص نیست که گوگل چه اطلاعاتی از نوار ابزار استفاده می کند.

۱۳۴٫ تعداد نظرات: صفحه ای که تعداد زیادی کامنت در آن وجود دارد نشانه تعامل با کاربر و کیفیت سایت است.

۱۳۵٫ زمان سکون ( Dwell Time ) : گوگل توجه زیادی به Dwell Time می کند یعنی میزان زمانی که افراد بعد از آمدن از جستجوی گوگل به صفحه شما در آن سپری می کنند. هرچه افراد زمان بیشتری سپری کنند نشانه کیفیت بالاتر سایت شماست.

۱۳۶٫ تازگی سزاوار پرسش: گوگل به صفحات جدید برای جستجوهای خاص یک بهبود رتبه می دهد.

۱۳۷٫ تنوع سزاوار پرسش: ممکن است گوگل برای کلمات کلیدی مبهم تنوعی به SERP اضافه کند، مانند : Ted WWF یا ruby قوانین الگوریتم های خاص

۱۳۸٫ تاریخچه جستجوی افراد: سایت هایی که موقع ورود به گوگل اغلب آنها را بازدید می کنید SERP bump برای جستجوی شما دریافت می کنند.

۱۳۹٫ تاریخچه جستجوی کاربران: زنجیره جستجو، نتایج را برای جستجوهای بعدی تحت تاثیر قرار می دهد.

۱۴۰٫ هدف قرار دادن ژئو: گوگل به سایت هایی که IP سرور منطقه ای و نام دامنه خاص یک کشور دارد، گوگل به آنها ترجیح می دهد.

۱۴۱٫ جستجوی ایمن: نتایج جستجو با کلمات دشنام یا محتواهای مربوط به بزرگسالان برای افرادی که جستجوی ایمن را فعال می کنند، نشان داده نمی شود.

۱۴۲٫ گوگل پلاس سیرکل: گوگل نتایج بیشتری را برای نویسندگان و سایت هایی که شما به گوگل پلاس سیرکل افزوده اید، نشان می دهد.

۱۴۳٫ شکایات DMCA: گوگل صفحاتی که شکایات DMCA دارد را کاهش رتبه(downranks) می دهد.

۱۴۴٫ تنوع دامنه: به روزرسانی به اصطلاح Bigfoot دامنه های بیشتری را به هر صفحه SERP می افزاید.

۱۴۵٫ جستجوهای معامله ای: گاهی گوگل نتایج متفاوتی برای کلمات کلیدی مربوط به خرید مانند پرواز، نمایش می دهد.

۱۴۶٫ جستجوی منطقه ای: گوگل معمولا جستجوی منطقه ای گوگل پلاس را در بالایSERP طبیعی قرار می دهد.

۱۴۷٫ باکس اخبار گوگل: کلمات کلیدی مشخص باعث یک باکس اخبار گوگل می شود.

۱۴۸٫ ارجحیت برندهای بزرگ: گوگل برای جستجوهای مشخص و کوتاه به برندهای بزرگ کمک می کند.

۱۴۹٫ نتایج خرید: گوگل گاهی نتایج خرید گوگل را در SERPs طبیعی نمایش می دهد.

۱۵۰٫ نتایج یک سایت برای برندها: دامنه یا کلمات کلیدی برند منجر به چندین نتیجه برای یک سایت می شود.

قسمت اول

قسمت دوم

قسمت چهارم (آخر)

منبع:
http://www.8websitedesign.ir

 

 

خــــانــــــــــه

درباره اصغر حاج صالحی

این مطالب را نیز ببینید!

Strategic Decision

استراتژی تصمیمات صحیح در سئو قبل از طراحی سایت

استراتژی درست قبل از طراحی سبب می شود خیالمان از بابت رعایت نکات مهم در …

ریدایرکت ۳۰۱ و آموزش استفاده از آن در سئو – ۳۰۱ Redirect

  ریدایرکت ۳۰۱ به چه معناست؟ ریدایرکت ۳۰۱ به معنی انتقال دائمی بازدیدکنندگان یک آدرس …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 1 =